Navigation


RSS: inlägg



Låt det vända. ♥

2013-01-13 @ 17:20:37, Allmänt, , Kommentarer (0)

Precis som rubriken säger:
Låt det vända.
 

Alla de arga, ledsna, besvikna och frustrerande känslor inom mig.
Jag blir galen på dom..
Om det ända kunde vara så enkelt som på en dator, DELETE.
Borta.
Finns inte mer.
 
Så vill jag att min kropp och mitt sinne skulle fungera.
Varför inte lägga till en pausknapp också?
Så man kan få stanna de stunderna man mår som bäst.
När barnen leker och är glada, myser i min famn och skrattar.
De stunderna mår jag som allra bäst!
 
Just nu, i denna stund jag skriver, bubblar mina känslor upp till ytan.
Barnen sover, sambon är inte hemma och jag har tid att sitta och tänka.
Jag hatar de stunderna.
Samtidigt som de är guld värda.
 
Många andra mammor har sin egentid när barnen sover, myser med sin man eller pysslar i hemmet.
Har tiden att sitta och tänka på framtiden, vilket hus man skulle vilja bo i, hur ska det se ut, vart ska huset vara..
Hur många barn vill vi ha? 
Planerar och känner sig lycklig genom hela själen.
 
Det var inte länge sen jag kunde sitta precis likadant. 
De stunderna kan komma fortfarande, men alldeles för sällan.
När man sitter och drömmer, kollar på stjärnorna och en glädjevåg drar igenom en och man kan inte sluta le.
 
Jag vill ha de stunderna varje dag..
 
Men nu är det som något stopp i mig.
Jag kan inte få in mer negativitet, det har redan runnit över.
Alla elaka kommentarer, alla människor som stjäl alldeles för mycket energi.
Slut.
 
Önskar så att jag kunde låta bli att tänka på det. 
Men nu har det blivit för mycket.
 
Vill härifrån.
Flytta någonstans med mina lilla familj, bara vara vi.
Skapa nya umgängeskretsar och bara ha kontakt med de värdefulla härifrån.
De är få men så underbara..
 
De känner mig, de vet vem jag är, vet när jag är ledsen, stöttar mig och lyfter upp mig igen.
Skrattar med mig när jag är glad.
 
 
Finns inget bättre än när barnen är vakna, jag ger de allt jag kan, kärlek och värme.
Det är det absolut viktigaste för mig, att min familj ska ha det bra.
Och jag gör allt i min makt för att det alltid ska vara så.
Alltid.
 
Vissa människor verkar göra allt(!) för att få ner mig.
Finns ingen skam i deras kroppar!
 
Mitt liv, min familj, och våra val.
Inte deras. 
De som har problem med det kan ju ta o hålla det för sig själva...
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback