Senaste Inlägg

påsk?

Ja påsken är här i år igen. Men den där känslan av påsk och kliet i fingrarna efter nå påskpynt syns inte till. Imorgon blir en dag med lite städning och rensning bland kläder som plötsligt blivit för små för mina pojkar<3 och så påskägg till de små förstås<3
på söndag kommer älsklings pappa och lillebror hit och ska äta påskmat med oss, så då blir det köket nästan hela dagen, ska bli spännande, har aldrig gjort påskmat förut haha... men det ser vi fram emot, var länge sen vi träffade dom:)

Är äntligen klar med Medicin 1. blev godkänd med inte nöjd med det betyget så ska plugga som en galning de närmsta veckorna och få göra ett stort prov på hela kursen! förhoppningsvis så får jag något högre betyg! vet att jag kan mer..

Nästa vecka går jag ut på praktik, det ska bli så himla kul! Och bättre handledare får man leta efter! så de kommande veckorna får jag jobba med det jag tycker om mest<3

Mina små troll växer och utvecklas bara mer o mer.. det går så fort! Melker fyller hela 3 ÅR i Maj och Mattias är redan 1.5 år! Melker pratar mer och mer rent nu och lär sig nya ord varje dag. favoritsången just nu att sjunga är "Bä bä vita lamm", och Mattias försöker hänga på när brirsan sjunger<3

Nu längtae vi till sommaren och värmen<3 många dagar ute i skogen och nere vid badet kommer det bli<3







söndag

söndag o helgen är härmed över!
Semare ikväll kommer älskling äntligen hem, som vi saknat honom!<3
Vi har haft mysigt o lite bråkigt här hemma, precis som det ska va...;)
Men lite jobbiga nätter då barnen vaknat omvartannat<3
hunnit få undan lite här hemma med o tvättat ett antal maskiner med både kläder, handdukar och sängkläder.
Snart är det dags för mina små troll att krypa till kojs, ätit middag o duschat så nu är det bara tröttheten hos de små vi väntar på, tar o läser en bok eller tre sålänge:)
hoppas ni haft en fin helg!







Fredag

fredag och älskling har åkt iväg på cup, kommer hem igen på söndag<3
Barnen passade såklart på att ha en bråkdag så idag har vi varit bittra och glada om vartannat. Melker har fått sova middag på dagis den här veckan trots att jag sagt att han är vaken halva natten då.. så idag höll jag honom vaken så vi kommer in i vanliga rutiner igen, dvs läggdags vid 18-18.30 o uppgång 05.30-06 istället för 23-23.30-06-07 o så middag på det... och nästa vecka ska jag
försöka va lite hårdare på dagis..




mjukiskläder på och kroppen säger ifrån.. tar nog bara tvätten o disken ikväll..
hoppas resten av helgen blir lugnare och att vi alla tre kan vara gladare<3