Navigation


RSS: inlägg



.

2013-04-24 @ 13:51:00, Allmänt, , Kommentarer (11)

Blev ingen uppdatering igår, först hade jag skola och när jag kom hem var det dags att laga mat och städa efter dagen. 
Var på föräldramöte på skolan där vi fick info om hur utbildningen kommer se ut i 2an och 3an. 
Måste säga att den nya rektorn som endast varit rektor på skolan i 6 veckor har åstadkommit mer än förra gjorde på över 3 år!! 
Han är helt suverän!!! 
När jag väl kom hem så gick jag och Melker och lade oss nästan direkt<3
 
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
 
Idag har det inte hänt så mycket, det blåser så mycket så nästan jag blåser bort.. Så att gå ut med barnen skippar vi, har roligt inomhus istället!
Städning, bus och bad har stått på schemat än sålänge, Melker sover middag och Mattias leker med sin prasselbok. 
 
Tiden går så otroligt fort, Mattias lär sig mer och mer, Melker börjar lägga in fler ord i sitt ordförråd, "usch usch", "hejdå"( mycket klarare än förutk), "bada", "ett, tåå, tee" <3
 
Är så glad att få följa deras utveckling när de växer och blir större, att just jag fått privilegiet att vara deras mamma<3
 
Många saker skrämmer mig dock, när de blir så pass stora att de kan förstå hur vissa saker och ting ligger till... Sådant jag verkligen inte vill prata om... Usch... 
Men, den dagen kommer ju tids nog och jag tänker på det varje dag, hur jag ska kunna förklara det för att det ska låta "bra" i barns öron...
Det är inte det lättaste....
Önskar man kunde välja bort vissa delar/personer. Men tyvärr är läget som det är...
Håhåjaja......
 
*~*~*~*~*~*~*
 
Idag kommer älskling hem lite senare efter jobbet... Hoppas han inte blir kvardröjd så vi kan tvätta vid 17... 
Men risken är stor att det blir senare..
Nåja, barnen är ju hemma med mig i alla fall och det känns tryggt!:-)
 
Får försöka ha maten klar när han kommer hem i alla fall, så får vi se hur kvällen blir.
 
 
 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Klarar du inte av att tvätta själv eller??

Det är inte hormonerna det är fel på!
Vidrigt!!

Svar: O vart i helvete fick du luft ifrån? Du har inget med vårat liv att göra äckel!
Erika Hjärtström

2013-04-24 @ 20:16:27
Postat av: Anonym

Du skriver ju om det offentligt så....!

Svar: Haha skriver om vad ?!
Hur vet du hur våra tvätt tider och tvättstuga ser ut?
Skulle du vilja klä på barnen var 40e minut för att gå ut och hänga upp tvätt osv ? Nä jag tror inte det !
Erika Hjärtström

2013-04-24 @ 20:22:22
Postat av: Anonym

Du skriver väl om de mesta....!?

Du skriver ju allt som oftast att du har folk hos dig... Du kunde nog kunnat få "hjälp"...? Om man nu inte klarar av att tvätta...

Svar: Haha klarar självklart av att tvätta?! Men MYCKET enklare och smidigare om båda är hemma och någon är med barnen medan den andra går ut till tvättstugan... Haha ja ibland är min syster hos oss!
Och det är JAG som fixar hemma, du vet inte ett skit om vårat liv så du kan bara va tyst o sköta ditt!:-)
Erika Hjärtström

2013-04-24 @ 20:30:58
Postat av: Anonym

Ja, jobbar man inte så kanske man kan göra nån nytta hemma i stället

Svar: Hahaha det där var den sämsta kommentaren... Du lever på 1800-talet eller?
Jag studerar FÖR att kunna jobba. Lite svårt att bara hoppa ut i arbetslivet utan utbildning, och du behöver inte kommentera något om det! För du lär vilka skriva hur dumt och oansvarigt det är att skaffa barn innan man har jobb osv, tanten perfekt.
Erika Hjärtström

2013-04-24 @ 20:37:15
Postat av: Anonym

Hahaha! :D

P-L-A-N-E-R-I-N-G

Svar: Vilken tur att jag inte har en aaaaning om vad det är då...:-) Du är ju helt tappad.
Erika Hjärtström

2013-04-24 @ 20:44:18
Postat av: Anonym

Vem faan är det som är "tappad" !?

Svar: Uppenbarligen DU som sitter och försöker klanka ner på mig.Hahahahaha
Erika Hjärtström

2013-04-24 @ 20:46:00
Postat av: Anonym

"Försöker" ??

Svar: Du är en vidrig människa. Och att ens behöva tala om för barnen när de blir äldre vilka ni är är fan sorgligt. Usch!!!! Sköt du ditt liv så sköter vi vårt!:-)
Erika Hjärtström

2013-04-24 @ 20:50:28
Postat av: Anonym

Ni!??

Svar: Haha ja, NI!
Erika Hjärtström

2013-04-24 @ 20:57:49
Postat av: Anonym

Vilka är "Vi"?
Du behöver inte "ni:a" mig... :D

Svar: Haha spela inte dummare än vad du är.
Erika Hjärtström

2013-04-24 @ 21:04:06
Postat av: Anonym

??
Du är ju konstig....!

Svar: Ja de brukar säga det ;-)
Erika Hjärtström

2013-04-24 @ 22:13:12
Postat av: Gissa vem ;)

Folk som klagar på dig att du är en dålig mamma osv, är helt fel i huvudet! Du är en underbar mamma, och man märker på dom små liven att dom är glada att ha just dig som mamma! Barn som inte trivs hos sin förälder/ sina föräldrar, tar avstånd från föräldrarna, vilket dina barn inte gör, dom snarare dras till dig!
Jag VET att du är en SuperMorsa, du är grym! <3

2013-04-30 @ 13:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback