Navigation


RSS: inlägg



Bvc

2013-04-15 @ 17:40:00, Allmänt, , Kommentarer (9)

Ja idag var det ju 6 månaderskontroll för lille Mattias :-) 
han växer och frodas fint vår lille kille <3 
 
däremot blev jag lite (jävligt) sur på läkaren...
Nu MÅSTE vi börja ge Mattias mat och välling, för han är ju 6 månader!! 
Jaha...Men han visar INGET intresse alls OCH han går upp i vikt bra, VAD är problemet?!
 
OCH vi måste gå på öppna förskolan för att han ska lära sig vara runt främlingar?! 
Vi umgås för helvete med kompisar och deras barn, hans älskade mormor, morfar, alla han mostrar och morbror!
PLUS att jag inte velat gå till öppna nu under perioden med alla virus och magsjukor! 
 
Han blev smått hysterisk när vi kom dit och jag fick väcka honom eftersom han sov, konstigt..
Läkaren sa till och med: " ja du ja. Tror inte ens jag kan undersöka honom eftersom han är så HYSTERISK!" Med den vassaste röst jag hört från någon sådan! 
Förbannade idiot.. 
Hon verkar inte ha träffat många barn! 
 
Och så är det ju helt sjukt att Melker inte går på dagis, och han var ju bara i vägen! 
TUR (eller otur) att Martina följde med, för hon va tvungen att gå ut med honom?! 
 
och det är säkerligen något fel på Mattias eftersom han inte säger "baba" eller "papa"!
så det skulle hon följa upp om någon månad?! 
Ja men gör det då för fan..!
 
Nej fy fan säger jag bara! 
Nästa gång ska jag fråga vad läkaren heter och om det är hon igen så ska jag be om en annan!
 
skulle tro att hon klankade extra mycket pg. Min ålder... Trångsynta jäkel. 
 
Nä jag blev uppriktigt jävligt sur! 
 
Så nu ska jag sätta mig och måla Melkers och Mattias stolar efter att ha sagt hej och hejdå till älskling innan han skulle åka iväg och döma match, när han precis kommit hem från jobbet..:-) 
 
 
Utsäkta allla svordomar....
 



Kommentarer
Postat av: G.O.S

Hur kan tro att sådant beteende är OK mot en föräldre.

Du får ta allt som BVC gör och säger med nypa salt, om pojken inte intresserad så varför tvinga i han annat än boobisarna. Han växer och allt helt ok så vad e problemet?

Jisses alltså detta får du skriva upp ordentligt ta upp nästa gång hos BVC och att det är inte accepterande beteende från en doktor..

Svar: Nej verkligen inte! Blev riktigt illa berörd faktiskt. Det är tydligen fler än jag som upplevt henne som dryg och besserwisser..
Kommer aldrig ha henne som läkare igen.. Kommer kräva någon annan..
Erika Hjärtström

2013-04-15 @ 18:19:31
Postat av: Me

Kritik kan vara svårt att ta, men ett tips är
att åtminstone reflektera över vad en läkare säger.
Du är mamma, men bara 19. Det är inte fel att lyssna på nån med lite erfarenhet.
Att barn får gå på dagis kan vara bra. Då får de göra av
med lite energi & de får lite pedagogiska erfarenheter.

Svar: De har ingen rätt att säga åt mig vad jag SKA göra, oavsett hur gammal jag är! Jag är den bästa mamman åt MINA barn och hon kan endast komma med rekomendationer, inga krav, sålänge det inte är något fel, och det är det inte. Vi har världens vackraste barn och de mår båda bra. Och den där ragatan var endast otrevlig. Skulle du vara så vis då menar du? Don't think so.!
Erika Hjärtström

2013-04-15 @ 21:22:33
Postat av: Me

Men ta det som rekommendationer då..?
Man behöver ju inte slå ifrån sig allt, som i nån form
av trots (?)

Hur "vis" jag är behöver du inte yttra dig om.

Svar: Hade hon använt en normal samtalston mot mig hade jag tagit det på ett helt annat sätt. Men så spydig som hon lät och allt "du måste, du ska" gjorde mig fruktansvärt irriterad.. Nej det låter jag bli.
Erika Hjärtström

2013-04-15 @ 21:51:12
Postat av: Me

Hon kanske tyckte de var viktigt?
Men strunt samma; de e ju bara dina barn de handlar om... :)
Lycka till hur som helst!

Svar: Haha vadå bara mina barn ?? Jag vet väl själv hur de mår och vad de behöver. Det FINNS inga krav på att barn MÅSTE börja äta vid 6 månader... Läs på lite. Jag har varit mamma i 2 år så jo, jag vet! Spelar INGEN roll om jag är 19 eller 30.
En mamma på 30 år kan va en riktigt dålig mamma och unga kan vara jättebra. Mamma är ingen ålder....
Såklart att du skulle kommentera detta inlägg då du hittade något att klaga på:-) ta det hellre face to face.....
Erika Hjärtström

2013-04-15 @ 22:07:08
Postat av: Me

Nej, det finns inga krav om barnens matvanor, men
det kan ju finnas en anledning till att hon sa som hon gjorde till dig. Att de kan vara bra....!?
Du har varit mamma i 2 år.... Wow! :)
Nej, mamma är absolut ingen ålder, men ålder är livserfarenhet...
Vadå "såklart du skulle kommentera...?"
Jag läser din blogg! Får man inte ha åsikter?
Jag sitter väl inte & åker flera mil för att diskutera med dig!?
Skriv inte om saker du inte fixar åsikter om då....!

Svar: Nej men du kanske har vägarna förbi någon gång:-) Självklart kan det vara bra att börja med mat osv. MEN vi tillsammans väljer när det blir, när vi tycker det är en bra tid, inte hon. Och som sagt..eftersom han går upp bra i vikt osv och han är nöjd så finns ingen anledning i det syftet. Hade han inte gått upp som han skulle hade det varit en sak, då kanske man skulle påskyndat det lite.
Jajamän det gör du, och lyckas alltid ta tillfället i akt att kommentera när du hittar något att klaga på!:-) prova att kommentera något snällt ibland kanske!:-)
Ja jag har varit mamma i 2 år, och därmed längre än dig. Du kan inte komma och säga att du har mer erfarenhet av barn, bara för att du är äldre... Feel.
Erika Hjärtström

2013-04-15 @ 22:31:47
Postat av: Me

Många konstiga kommentarer här. Vad vet du
om mina föräldra-erfarenheter?
Jag känner inte dig & har inte "klagat" på nåt annat,
så; jag lämnar "diskussionen" och det här märkliga beteendet.

Svar: Nä du känner inte mig o det är det inte många som gör:-)
Men du vet mycket väl vem jag är och jag vet (tyvärr) vem du är, som sagt så är det ju inte första kommentaren med detta ipnummer
Erika Hjärtström

2013-04-16 @ 05:31:07
Postat av: jocke

Vad har ja för ip-adress? För om ja skriver från min mobil blir de jävligt svårt att söka den. Behöver bara åka i en bil så får du en jävla massa olika ip-adresser.. min personliga ip kan bara nås med fullmakt..

Svar: Haha, vadå att du döpte dig till Jocke? Fortfarande samma IP som alla andra gånger, kan lägga ut kommentarerna från detta ip i bloggen om du vill så får du se...
Samma som alltid hittar något att klanka på :-)
Erika Hjärtström

2013-04-16 @ 09:13:53
Postat av: Susse

Men usch vilken hemsk läkare ! Har haft lite samma problem med, blir lite klankad för att man inte är över trettio och har gjort karriär typ ?!

Men min läkare frågade efter ma-ma och pa-pa ljus förra månaden och då var han 8 månander så hon måste ha kollat på fel papper eller något ?! Finns väl ingen anledning att tvinga i honom mat heller, det lär han väl sej att äta så småning om ändå ! Nä lyssna inte på henne, du känner dina bäst som du själv skriver :-)

Svar: Nej jag känner så med! Varför stressa? Och vadå att de måste kunna säga papa och baba osv när de är 6 månader och annars är det något fel på dom?:-s Låter helt sjukt:/
Det är ju så bland vissa läkare och även andra för den delen, att man blir klankad på för att man är ung... Jag är minst lika bra mamma som någon som är 30, gift och har karriär.. Pengar är inte allt.. Men det verkar alla tro... Vi har så vi klarar oss och alla mår bra, huvudsaken tycker jag!:-)
Erika Hjärtström

2013-04-16 @ 19:44:46
URL: http://fiis.blogg.se
Postat av: Magnum

Hahahaha :)

Svar: Spelar ingen roll hur många olika namn du är använder, fortfarande samma ip :-)
Erika Hjärtström

2013-04-17 @ 19:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback