Navigation


RSS: inlägg



Svar till den där "anonym".

2013-01-21 @ 02:23:26, Allmänt, , Kommentarer (2)

"Hur du utger dig för att vara på din blogg är din ensak.
Hur andra tolkar den, är deras ensak. (?)

Den person jag tar dig för, är ju den person som du beskriver dig som. Jag har läst mig till att du är en tjej som lever för kärleken och tror att allting löser sig om man bara har kärlek!
Jätte gulligt, men hur mycket kärlek man än har, så får man inte sitt hus för det.
Det är lättare att få sitt hus om man har självdisciplin, god ekonomi och lite självständighet också.

Vilket du kanske har?
Åter igen; Jag bara läser......"


Hm bara läser, men du verkar vara en sån där tråkig moraltant/gubbe som är omöjlig att umgås med längre stunder?

Självklart tolkar folk hur de vill. Och jag skriver hur jag vill. Men så som du gör, får mig att tro att du inte bara har läst min blogg utan även känner någon i min omgivning/ har något emot mig. Men det är lugnt, skulle säkerligen inte vilja att du gick ut med vem du är, det är bäst att du är "anonym" ;-)

Haha du har inte den blekaste aning om hur vårt liv ser ut? Och var kom vår ekonomi in i bilden haha? Har du inte med att göra för fem öre ;-) men vi klarar oss! Klart som fan att vi inte har råd att bo i hus just nu?? Lever på en inkomst nu när jag är mammaledig? Men vi har drömmar och mål att sträva efter!
Självständighet? Haha du verkar återigen tro att du känner mig/oss?
Gå och dra något gammalt över dig istället :)

(yes jag vakna mitt i natten o kunde inte somna om. Därav lite småirriterat svar! Deal with it.)



Kommentarer
Postat av: Emelie, 20 år och mamma

haha, lol på kommentaren ? Klart att man kan leva för kärleken? Men sen kanske huset var en liten dröm som någon gång kanske kan bli sann, läste att du kanske vill ha det om 10 år, det är ju ändå ganska realistiskt om båda jobbar, och har en bra ekonomi. Allt går om man bara vill, :)
Jag tycker att man kan leva för kärleken, varför inte vara lycklig om man bli lycklig av kärleken.

Man ska leva sitt liv så som man blir lycklig av, inte som någon säger att man ska leva!

2013-01-22 @ 00:02:25
URL: http://emeliehellquist.blogspot.se/
Postat av: Anonym

"Moraltant/gubbe som man inte kan umgås med längre stunder?"
Vad baserar du det på? :D haha

Varför tror du jag känner din omgivning?
Jag sa bara att det är svårt att köpa/bygga ett hus för/på kärlek och hopp.
Du tog ju tydligen åt dig, av dem tre sakerna jag nämnde, som är rätt självklara i livet.

Kan inte annat än att skratta lite, och säga
"Lycka Till" =)

2013-01-22 @ 08:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback