Senaste Inlägg

Nyårsafton och lite tankar

Ja idag är det nyårsafton, igen!
Känns som det nyss blev 2012.. Och så ska det bli nytt år.. Jag som nyss vant mig vid detta årtalet..;-)

Kvällen firar vi med min syster, kusin och hennes kompis:-)
Vann ju en ny bingolott förra gången så att spela bingolotto ikväll är självklart för mig;-)

Äta lite god mat; potatisklyftor,fläskfilé och béarnaisesås :-) och till efterrätt får vi päronhalvor med After eight på som vi värmt i ugnen :')


Och så till mina tankar..

Jag har absolut INGET emot unga föräldrar, är ju själv en! Men när 15-16 åringar PLANERAR barn, då blir jag ledsen.. Speciellt de som gör det för att få pengar??! Alltså vet de vad barn kostar? Gissar på ett nej på den frågan..

Kläder, vagn, säng, blöjor, tvättlappar, krämer, babyolja... Listan kan göras låång! Att man väljer att skaffa barn så ung, det är något jag aldrig kommer förstå.

Barn är den vackraste gåvan en människa kan få. Men snälla, man kan vänta.. Det är inte bara att skaffa ett barn och tro att allt blir frid och fröjd.
Det är så mycket mer än bara gulligull och söta leenden.
Vakna nätter, trotsåldrar, dagar som man nästan har lust att slita håret av sig! Man klarar av det, det gör man, oftast. Om man har viljan till det!

Lever man på socialen, vilket jag förmodar att man gör om man är 15-16 år, då får man vrida och vända på varje krona. Tro mig, jag har själv gjort det. De första 10 månaderna i melkers liv så var jag ensam med honom.

Vissa månader var det jättetufft med ekonomin, man var tvungen att verkligen tänka till... Och för den som aldrig har haft ett eget hushåll upptäcker man plötsligt alla kostnader man aldrig tänkt på innan. Sådant man tagit för givet att det alltid finns hemma.

Så innan ni väljer att skaffa barn, livets gåva, tänk till. Sätt er ner och kolla igenom ALLT! Alla kostnader, vad som behövs hemma. Ni har säkert föräldrar eller någon annan vuxen som kan hjälpa er att kolla upp det med.

Det var väl det, finns så mycket mer att skriva men det hinner jag inte, barnen och hushållet kallar!

Många kramar och en härlig nyårsafton önskar jag er!

Kuul!

Självklart kom inlägget från i förrgår upp idag! Någon ny uppdatering på bloggappen snart kanske??!

Julafton firades hos min älskade mamma och familjen<3 gick upp strax efter 9 och gjorde oss klara att åka iväg :-) väl hos mamma plockade vi lite, drack kaffe och pratade lite strunt :-)

Runt 14 var det dags för julemiddag! Mums:-) den tiden jag fick sitta ner i alla fall, melker ville då inte sitta still! Nä han åt lite mat o hällde ut resten på bordet, schysst! Sen sprang han omkring o hittade på hyss! Såklart:-) var ju väldigt intressant att pilla på alla julklappar under granen ;-)

Kalle anka satt vi bänkade framför, mamma, pappa, alla 5 syskon och även mim morbror och kusin Lena firade denna dag med oss!:-) efter var det älskade "Kan du vissla Johanna" ååh älskar den! :')

Julklapparna delades ut till var och en<3

Jag och älskling fick den roligaste lilla råttan jag sett haha!:-D härmar en och hoppar, ungefär som "Talking Tom" mm. som finns som app på telefonen, fast IRL!;-)

Mycket annat fick vi också, men vill ta bilder på allt och visa er så det gör jag en annan dag!:-) blev lite sent inlägg idag hihi:-) men melker somnade inte förrän bara en liten stund sedan! Uschans :-)

Idag kom älsklingens mamma och lillebror hit på förmiddagen:-) fick Paradis chokladsk ocv jättefina påslakanset till sängen!:-)
Melker fick ett presentkort på Busfabriken och en bilbana bl.a:-)
Mattias fick en jättefin sängmobil och en julgranskula som det står "barnets första jul" på :-)

Nu när barnen sover ska jag ta o passa på o krypa upp i soffan o se om det finns nåt bra o glutta på innan läggdags :-)

Kram på er alla och hoppas ni fick en härligt fridfull jul!



( var tomte åt grannen och då var jag riiktigt snygg haha!;-) )

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/3019003/images/2012/pic_50dd732ee087c35c65b76130.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-1/3019003/images/2012/pic_50dd7332e087c35c8fc8d6f2.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/3019003/images/2012/pic_50dd7347ddf2b32cbe007e88.jpg" class="image">

Uppesittarkväll och update!

Tar mig tiden att blog lite medan nyheterna pausar i Bingolottos uppesittarkväll!:-)

Det har varit mycket stress de senaste dagarna, och både sura o glada miner!
Men alla julklappar är inhandlade för imorgon och julskinkan är gjord!:-)
Så det känns skönt ;-)
Blev liite mer pengar lagda på julklappar än det var tänkt, men wth, det är bara jul en gång om året!
Är riktigt nöjd med inköpen!

Idag var jag nere på stan med mamma medan älskling och barnen åkte o hämtade vår bil som blivit lagad:-)

Hittade min julklädsel som var målet med shoppingen! Fyndade galet på New Yorker! Där måste jag handla oftare! Ett par skitsnygga jeans för 99:-, ett vitt linne med spets för 69:- och en långärmad röd tröja för 49:-! Blev verkligen grymt glad!:-D det är ju kläder jag kan ha till vardags med så heelt klart värt det! Mellandagsrea at New Yorker, i WILL be there!! Där ska jag fira min födelsedag!;-) (27e december)

Äntligen har Melker somnat!! Trots att han knappt sovit middag o vart ute o sprungit omkring så ville han inte somna förrän efter 22, kul kille ;-) måste ju vara pigg o gla' på julafton vettja!

Blir att fira julafton hemma hos mamma med familen!:-) på tisdag kommer älskligens mamma på lite julfika

Nu börjar det igen så lämnar er!;-)

Det här har jag vunnit än sålänge! Börjar lugnt ;-) får se hur det slutar hehe:-)

Kram på er alla och en riktigt god jul!<3



(Även detta inlägg kom in sent... Kul app.. :-( plus att den vägrade ladda upp bilderna!! Gaah!
Btw, ingen mer bingovinst :-) )

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/3019003/images/2012/pic_50d7881a9606ee5ac008ce0d.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/3019003/images/2012/pic_50d788279606ee5a7818db2c.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/3019003/images/2012/pic_50d78828e087c35c99ac0b76.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-1/3019003/images/2012/pic_50d78833e087c35ccb10c4fc.jpg" class="image">

:-)

Nu kanske julgransbilderna kommer med också :-3

Julgranen

Inlägget om julgranen skulle ha kommit upp i förrgår, tack blogg.se för en helt underbart fungerande app!

Jävla app

Ååh blir tokig på bloggappen! Den gör inte annat än o krånglar... Nu vägrar den ladda upp bilder.......

Så för er som vill se bilderna från de tidigare inläggen så finns de på instagram!
Mammaerika93


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

alla sover här hemma, utom jag. Inte så konstigt då klockan snart är 2 på natten.. Hatar att inte kunna sova.. De senaste kvällarna har varit skitjobbiga. Just när det gäller att somma.. Försöker koppla av, eller kolla på nåt skittråkigt program osv osv osv.. Men nopp! Ingen sömn här inte.

Och imorgon ska jag upp samtidigt som älskling (05.30) och väcka Melker klockan 6! För han ska minsann börja lägga sig normal tid på kvällarna. O kan han inte sova till 08.00 som annars för o va trött på kvällen så blir det så..!
(idag somnade han 22.30)
Hoppas det hjälper....

Har suttit och kollat igenom massa reklam idag o skrivit upp julklappslista, några hitta jag i bladen men känns bättre o kolla i butikerna.. Så på torsdag så drar jag och barnen till stan! Ska även köpa mammas julklapp då hehe:-)
Men finns fortfarande några frågetecken.. Vill inte köpa julklappar bara för att, det ska finnas någon mening med det hela! Annars får det va.

Julen handlar om så mycket mer än bara julklappar.. Man får ju inte glömma julmaten och Kalle Anka!;-)
Nävars. Skämt åsido eller nåt.

Ska försöka att njuta av denna julen, men det känns så konstigt, många tankar dyker upp inför dagen..
Det jag önskar mig är en dag av lycka, glädje, och som alla andra mammor, snälla barn..;-)


Nu ska jag väl ta o hitta nåt värdelöst program o hoppas på sömn. Men nu fick jag trötta ut tummarna lite i allafall, hoppas huvudet blir trött snart med, kroppen är då helt död.

Just det.. Ibland blir jag såå trött på mina gener mina älskade föräldrar har fört vidare..

18 år och börjar bli gråhårig?!
Sa det till mamma o titt på fan. Mormor blev gråhårig som 19 åring! Tack för den hörrni!

Tyckte det räckte med APC-resistense men nupp! Väntar på fler upptäckter...

Men, hårfärg införskaffas i slutet på veckan iaf...

Nu vaknar visst lillgrabben, time for food! Natti

Juulgranen!

Japp! Fick ett ryck förut så åkte o hämtade granen i förrådet hehe.. Men nu är den uppe! Ooh så kul det ska bli att se Melkers reaktion imorgon när han vaknar! :-D

Snart ska vi mysa ner oss i sängen efter en lång dag, dock började den väldigt tråkigt :-p men sen fick vi för oss o ha lite skoj så åkte o köpte julgransglitter och hälsade på mamma:-)
Men först ska vi njuuta av den vackra åsynen av granen :')

Sov gott alla läsare!

2 månaderskontroll

Idag var det läkarbesök på BVC för Mattias :-) han var så duktig så, låg bara o skrattade och "pratade" med läkaren:-)

Fick göra en extrakontroll på vikten då kurvan hade planat ut i måndags, då vägde han 5340 g och idag var han uppe i 5585 g :-) så det går uppåt!:-)
59 cm mätte han i måndags med<3

Längtar inte till vaccineringen.. Hua..! Kan säga att älsklingen får ta ledigt om han jobbar då för jag klarar då iinte av det!

Tvättatugan går varm och snaart är det klart! Båda småpluttarna sover middag, de vaknar nog när som helst men tänkte passa på o uppdatera lite!

Ikväll kommer syrran o hennes kille o ska sova här, blir bak och spel o lek:-)

(appen har laggat så det här är gårdagens inlägg... Bilderna vill inte ladda upp så det får bli vid ett senare tillfälle..)

12/12-12

Jaha och vad var det som var så speciellt med den här dagen? :-)
Lika mycket kärlek har tilldelats min familj som vanligt, lika mycket har jag behövt städa och lika mycket har vi lekt.
En helt underbar dag helt enkelt.!

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Den här tiden på året får mig att tänka lite extra på allt jag egentligen inte vill tänka på. Allt som varit i mitt förra liv, livet innan jag blev mamma. Livet innan jag fick en egen liten familj. Livet som jag egentligen inte vill komma ihåg. Men allt som har hänt, både dåliga och bra saker, har fört mig hit idag, har gjort mig till den jag är. Och det är jag glad för. Även att jag inte vill minnas allt hemskt.

Jag är så stolt över mina nära och kära, jag älskar dom över allt annat. Tom, Melker, Mattias..
Mamma, pappa, alla mina syskon, morbror, moster, mormor, morfar..
Pixie, Ida, Josse..
Listan är inte lång. Men det är de som verkligen betyder något, som jag skulle göra allt i min makt för att göra lyckliga..

Innan jag fick Melker var jag som vilken tonåring som helst. Var ute och smygsöp med kompisar, smygrökte och trotsade mina föräldrar.

När jag fick mitt barn i famnen förändrades mitt liv helt. Jag hade någon att leva för, någon som alltid kommer behöva mitt fulla stöd, någon att ge all min kärlek till. Det var det bästa som kunde hända mig.. Alla de som jag trodde var mina vänner försvann, och tacka gudarna för det! Ser nu i efterhand att de aldrig kunde acceptera mig för den jag är, acceptera det liv jag valt. Jag var bra när jag kunde gå ut o supa med dom, när jag kunde hitta på saker vilken tid på dygnet som helst. Utan barn.

Jag kan knappt minnas hur jag var för bara 2.5 år sedan. Jag vill inte minnas..

Jag lever för min familj och mina vänner. Lever för de som verkligen betyder något för mig och som jag vet ställer upp i vått och torrt.

Tårarna rinner när jag tänker tillbaka, och ibland är det skönt att få gråta av sig.