Senaste Inlägg

Gah.

Blir idiot på allt det här med kod/stilmallar!
Försöker ju vara duktig :(  Går inget bra med den saken :p

Men, övning ger färdighet! (?) :)


Nu är Melker med sin moster en stund, så jag ska försöka fixa iordning här ifred och sen göra färdigt för tvättstugan! Alltid lika roligt! :)

Att vara mamma är det bästa som kan hända en, och att ta hand om Melker själv de månader som varit har inte varit några problem, tycker bara det skulle kännas konstigt att ha någon att dela hans uppmärksamhet med!

Imorgon ska han vara med sin äldsta moster, även gudmor, som ska ha hand om honom :) För imorgon ska mamma på Sing Star-kväll !! Ska bli sååå kul! :D

Önskar alla en fortsatt bra dag i det vackra vädret! Ska nog ut o plocka in lite löv o sånt och höst-dekorera här inne när det är färdigstädat!



Hösten<3

Världens Vackraste <3

Erik Melker Samuel Sebastian Hjärtström
16/5-11
<3




Den finaste pojken som levt på denna jord <3
Mamma är så glad att du är Min, bara Min.
Jag ska göra allt i min väg för att göra dig lycklig.
Att se dig le gör mig till världens lyckligaste.
Kunde inte önskat mig mer än dig, du är min dyrbaraste Skatt.

Jag älskar dig, min Melker<3
16/5-11, den bästa dagen i mitt liv <3

FÖRLOSSNINGSBERÄTTELSE

Här är min förlossningsberättelse, för de som inte läste min förra blogg. :)





12/5-11, Beräknat förlossningsdatum.

 

Har värkar från tisdagen, 10/5, men jag hade åkt in flera gånger innan för jag trodde det var på gång, så stannade hemma.

På fredagen får jag pengar, så då bestämmer jag mig för att åka in o handla det sista, men åker även in på lördagen, hade lite kvar.

Går med David på Ikano, och är tvungen att stanna upp hela tiden för jag har så ont. Men jag SKA klara det tänkte jag.

Den dagen köpte jag de första klädesplaggen till min bebis. En body med texten "Born 2011", i beige färg, tog inte reda på könet så villa ha lite neutralt, och även en mössa till. Tror att jag kände på mig att det var på gång...

Åker in på kvällen då jag suttit o gråtitav smärtan ett bra tag... Men är bara öppen 1 cm då, så väljer att sova hemma, fick några tabletter som skulle lindra smärtan, men det gjorde de inte... Så jag sov ingenting den natten ändå... Åker in till BB igen, när jag vid 6 tiden börjat få etablerade värkar. Mamma ska vara med mig på förlossningen.

 

15/5-11

V.40+2

08.40 - skrivs in på förlossingen, Cervix 1 cm lång och är öppen 3 cm.

10.10 - Lägger mig i ett bad för smärtlindring... trodde jag, men det hjälpte inte..

10.40 - Provar värmehanddukar istället,, men det hjälpte inte det heller

11.04 - Sätter mig på pilatesbollen

12.27 - Hinnsveper

12.35 - De börjar tala om att jag borde ta en EDA, men som det står i journalen : "pat. blir ledsen, är mycket stickrädd och hade önskat att inte behöva EDA."

12.43 - Börjar med lustgas 50/50 medan jag funderar på EDA:n ..

13.45 - Bestämmer mig för att ta EDA efter något övervägande och övertalande...

14.15 - De ska sätta EDA:n, det var det värsta jag varit med om. Först sticker läkaren in nålen på högersidan av ryggraden, och sticker fel så hela högra sidan av kroppen börjar rycka!! Jag får panik, är ju som sagt förbannat stickrädd, och att det sticker FEL hjälpte inte! Tjuter som en gris och kramhåller mamma i handen. Provar vänstersidan, MEN träffar då en ännu större nerv som går till HELA kroppen, jag trodde seriöst att jag skulle dö. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.Efter mycket om och men så är den på plats..

15.15 - För att förstärka värkarna utfördes amniotomi och de sätter en skalpelektrod på bebis huvud.

18.27 - Ingenting har hänt så de ger mig värkstimmulerande.

21.15 - De höjer doseringen på det värkstimmulerande, sammandragningar med 2 minuters intervall, känner hur det trycker något nedåt. Men EDA:n gör så jag inte känner av de "vanliga" värkarna, tack gode gud!

21.35 - Andas lustgas 50/50 igen.

22.30 - Krystvärkar

 

16/5-11

V.40+3

00.35 - Efter två timmars krystande föds min lilla älskade pojke. Den lyckligaste stunden i hela mitt liv. Att få upp min lilla på bröstet... det finns ingen bättre känsla!! Oh gud, jag skulle kunna leva på o föda barn.. haha, det är dock inget man tänker när man är mitt uppe i förlossningen.. :)

 

 

Erik Melker Samuel Sebastian Hjärtström, 16/5-11 Vikt 4180 gram, längd 55 cm.  Du är det Bästa som har hänt mig <3

 

28/9-11 Mys+skogen

Haft en mysig och fin dag idag. Mår så himla bra när jag är med de bästa <3

Imorse kom lilla Emil hit, en jättesöt golden retriver!
Hade honom här till eftermiddagen, o när han gått hem så åkte vi till skogen. Haha, gick ju som det gick x)
Men mysigt var det!

Nu väntar film o godis :3  Och lille Melker ligger o sussar så gott.. mitt hjärta <3


Ha en fin kväll!

WIE!

Ååååh jag är så stolt över min son!

Han vände sig från rygg till mage!!! WIIE! :D

27/9-11 Mysdag!

Blev inget mer inlägg igår, gick över till Emma och lilla William och höll dom sällskap en stund på kvällen :)

Var i simhallen med Nadja och Julian igår också, det var kul att se Melkers min när han såg allt och hur stort det var ^^

Sen blev det mys såklart:) Melker somnade senare än vanligt igår men är pigg idag ändå! Ligger just nu på golvet o leker med sina leksaker, vi ska snart busa lite o senare gå och handla.
Idag känns det som att jag och Melker bara ska vara hemma och mysa<3


För övrigt så finns det inget värre barnprogram än "I drömmarnas trädgård". Herregud, de måste ju vara pårökta eller något?! Uuuusch... Inte ens Melker tycker det är intressant, han kollar hellre på bordet!

Fixade DNA-testet igår, gick jättebra. Och så gick vi till Apoteket och tog ut penicillin till mig.. Hoppas UVI:n släpper..
Fick en kur på 5 dagar 3 ggr om dagen, så hoppas att det räcker :)

Nu har de börjat göra så på VC att de kan ta det över telefonen men bara frågor och svar, o sen bedömmer en läkare på nåt lustigt vänster... :p

Saknar världens sötaste människa MASSOR. :(


Lev varje dag som det vore er sista<3

26/9-11

26/9-11

På grund av att massa patetiska människor läste min förra blogg så fixade jag en här.

Idag kom en av mina socpedagoger, Therese och vi åt frukost innan vi åkte till Familjerätten o skulle ta DNA-test.
Melkers pappa var där i torsdags, men i kommunen där han bor, det är en liten bit att åka till Linköping för honom.

När vi satt i bilen på vägen hem så berättade hon att hon skulle ha tjänsteledigt, för hon skulle vara projektledare inom något i kommunen. Började nästan gråta. Har jättesvårt att lita på folk, speciellt när de jobbar inom såna områden, ja myndigheter överhuvudtaget.. Och hon sa även att jag skulle få n ny istället för henne.. Åååh, vill inte!!
Ska höra med dom om jag verkligen måste ha två stycken.. Vill inte ha någon annan än Therese och Martina..
Martina ska i alla fall vara kvar, än så länge.. Så är lite ledsen inombords nu..

Märkte igår morse att jag hade fått urinvägsinfektion, JÄTTEKUL. inte. Har haft det flera gånger förut, men det var så länge sen så jag mindes knappt smärtan.. Verkligen jätteroligt o pissa blod.....  Idag är det väl lite bättre på så sätt att det inte är blod, men det gör fan ont ändå...


Har haft Josse här i några dagar nu, har haft skitkul hela tiden, men knappt sovit!! haha!
Melker älskar att leka med henne, det är så kul att se!

Nu är Melker såå nära på att vända sig från rygg till mage... Men han vet inte riktigt hur han ska flytta armen så han kommer över helt! Men snart är han där :D

Sen ska vi träffa Nadja och lille Julian! Ska bli kul o träffa dom igen! :)

Men nu ska jag leta lite efter Melkers badbyxor.. :)
Kanske skriver av mig lite ikväll när Melker har somnat, nu när jag ha lösenordsskyddat bloggen ;)

Ha en underbar dag!

Välkommen till min nya blogg!