Navigation


RSS: inlägg



12/11-11 Övernaturligt

2011-11-12 @ 15:56:40, Allmänt, , Kommentarer (2)

Skrev i ett inlägg igår om paranormala upplevelser.
Nu fick jag en förfråga om jag kunde berätta lite mer om dessa av
Och visst kan jag göra det!
Vet bara inte vart jag ska börja...
Det har funnits med mig stor del av mitt liv.
Både läskigt och intressant.
När jag var 10 år, flyttade vi till en gammal liten herrgård i Ödeshög.
Där var det mycket som hände...
Hela familjen var med om saker..
Jag kunde sitta på mitt rum, men dörren på glänt.
När det plötsligt gick förbi en man.
Det hållet han gick åt, fanns bara ett badrum.
Ropade: kuul pappa!
Men fick inget svar.
Så jag gick ut och kollade.
Ingen där.

Nähä, tänkte jag, han kanske va snabb o hann slinka förbi igen o gå ner??

Gick ner och kollade.
Pappa ligger som vanligt halvsovandes på soffan.
Men frågade ändå om han nyss va där uppe.
Nej det hade han inte...

Gick och frågade mamma, meen hon satt i köket o drack kaffe o prata i telefon...
Det var det första.
Mamma såg också denna mannen.
Vi hade problem med fläkten i köket, så vi ringde hyresvärden.
Han kom dit med en elektriker som skulle fixa det.
När de kommer ligger mamma på soffan, då ser hon ut i hallen.
Hon hälsade på dom, fortfarande liggandes.
Elektrikern var trevlig och lyfte mössan/hatten och bockade.
Mamma fortsätter att titta på tv:n och efter ett tag går hyresvärden.

Då går mamma ut i köket för att se hur det går för dom med fläkten.
I köket står pappa och fixar med lite saker.
Mamma blir jätteförvånad och frågar:
"men var är elektrikern då??"
Pappa: "vilken elektriker..?"
Det var alltså den mannen.
Som vi tror var rörmokaren o inte elektrikern.
Vi har pratat en del om det.
Mamma, om du läser det här, rätta mig om jag ändå har något fel!
Ja, det mest vanliga som skedde där var ändå våran takkrona.
Den hade en förmåga att vilja snurra.
Ofta...
*En gång gick pappa ner i källaren, skulle till pannrummet och elda.
När han står och lägger in ved så står någon, 3m ifrån, en gammal dam.
Hon står och tittar på honom, sen går hon.


*En gång satt vi och åt och det var ett jävla liv nere i källaren...
Så pappa gick och sa till dom att vara tysta så vi kunde äta ifred!
Och tyst blev det =)


Stängde av vattnet
När mamma och pappa vattnade i rabatterna, var det någon som stängde av vattnet.
Och vattnet stängs av i källaren..


De lekande barnen
När mamma var själv hemma, var det barn som lekte på övervåningen.
Det lät som de kastade kula..


"MAMMA!"

Mamma var ute i trädgården och fixade.
Så hör hon någon som ropar "maamma".
Hon lyssnar noga.
Går därifrån.
Alla vi barn var i skolan och på dagis.
sen hör hon återigen: "Mamma!".
Lite högre, som om den trodde hon inte hörde.
Hon går, och får ont i knäet.
"MAMMA!"
Mamma vill fortsätta gå, men hon kan inte!
Så hon blir tvungen att sätta sig ner.





När vi flyttade därifrån, flyttade vi till ännu en herrgård.
Nu utanför Linköping, nästan vid Ekenäs slott.
Jättestort och fint hus!
Från 1800-talet, högt till tak och många rum.
Huset!
Grevinnan

På nätterna kunde vi höra hur någon gick på grusgången, som gick runt hela huset.
Vi hade faktiskt dit en av mammas kompisar, ett medium som talade om för oss att det var grevinnan,
som var med och såg till att huset blev byggt.
Hon gick runt och vaktade.



Lilla Flickan

Min syster och jag bytte rum heela tiden..
Haha, men när vi hade bytt "färdigt" så hade hon ett rum med en liiiiten hall innan, precis så en toadörr fick plats.
Helena satt en gång vid skrivbordet och gjorde läxor.
Då stod en flicka bakom henne och tittade....
När hon skulle sova på nätterna satte flickan på vattnet i badrummet...




Nu blir jag lite irriterad på mig själv...
Vet att jag har en bild på Dayviews där jag fångade massor orber ( andar ) på en bild i mitt rum..
Meen. ni får nöja er med de lite sämre bilderna sålänge! :)

Någon stod bakom mig..




En jätteorb på högersidan...




Där är också en...


Det där är i mitt rum jag hade då.





Jaa, just nu orkar jag inte skriva om mer upplevelser, men det kommer!


Dags att laga mat!
Ha en trevlig dag i dimman! ;)



Kommentarer
Postat av: iA

Kul att få läsa om era upplevelser, ni verkar öppna hela familjen som sett så mycket~



i min släkt är här fullt av "häxor" som sett o hört både det ena och det andra... kanske tar jag mig tid att skriva ner dem jag med en dag :-)



Ps.Jag vet inte om mina ögon lurar mig,men på bild nr 2 ser det ut som ett ansikte lite till vänster i spegeln ...?

2011-11-15 @ 19:20:17
URL: http://www.iaiam.wordpress.com
Postat av: Malin

åhh vilka rysningar jag fick. Läskigt.

2011-11-16 @ 19:47:26
URL: http://malaten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback