Navigation


RSS: inlägg



V.22+4 Nationaldagsfirande ??

2012-06-06 @ 23:11:17, Allmänt, , Kommentarer (1)

Idag var vi i Nyköping!
Firade inte nationaldagen utan älsklingens kusiner istället!:-)
Riktigt trevligt och många glada människor!
Att det regnade ibland gjorde oss inget, vi var ute och fikade ändå! :-)
Trötta och nöjda åkte vi hem med magen full med gottis och hjärtat fullt med glädje!<3

Kan inte minnas att jag någonsin firat nationaldagen..
Förutom när jag var mindre och det firades i skolan med buller och bång.

Firar ni Sveriges dag?

Hur firar ni den?
Har ni blivit ansedda som rasister för detta?



~*~*~*~

Jag tycker det är så sjukt fel att man ska bli kallad rasist bara för att man är svensk och står för det.
Att nationalsången inte ska få sjungas på skolavslutningar, att de vill ÄNDRA sången?!
Alltså va?

Vad är det för samhälle vi lever i?
Det kan väl inte bara va jag som tycker det här är helt sinnessjukt?

Det är ju de utländska som bor här som är rasistiska om de inte tillåter oss att sjunga VÅR sång?
Eller??

Nä, det där skulle jag kunna diskutera MÅNGA gånger och LÄNGE.
För länge antagligen.


Inte f*n är jag rasist för att jag älskar mitt land?
Jag älskar vår flaggas färger, vår sång och allt vad det innebär.
Mjo, vissa saker kan ju ändras, självklart, men i allmänhet..
Så är Sverige underbart!


Men grattis Sverige!



Nu ska jag sluta tänka på detta och lägga mig och kolla film med älskling<3



Kommentarer
Postat av: Emeliie

Jag tycker inte vi är rasister för vi vill hylla vårt land precis som dom vill, dom flesta länder har nationaldag och ta bara Norge firar det med buller och bång.



Varför får till exempel turkar sätta upp en turkisk flagga på deras balkong utan att kallas rasist mot oss svenskar varken i deras land eller vårt land fast vi inte kan göra det?



Varför ska utlänningar få vara stolta över sitt land och älska sitt land och inte vi?



Sjukt samhälle lever vi allt i!

2012-06-07 @ 18:41:30
URL: http://emeliitaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback