Navigation


RSS: inlägg



Graviditeten

2012-01-19 @ 23:16:45, Allmänt, , Kommentarer (0)

När fick du reda på att du var gravid? 22 september 2010

Hur fick du reda på att du var gravid? Hade fruktansvärda magsmärtor och bestämde mig för akuten då de trodde det var gallan.. men jag var gravid :)

Ungefär när blev du gravid? 20 Augusti enligt beräknelse :)

Hur reagerade du? Ledsen, chockad (!!!), rädd, glad... mycket blandat...

Hur tog pappan det? Bra till en början

Var graviditeten planerad? Haha, nej, men inte mindre efterläntad för det <3
Vilken vecka födde du i? V.40+3

 

Mådde du illa? Nope, inte alls :)

Hade du halsbränna? Nej :)
Hade du ont av foglossning? Inte direkt :-)
Hade du mycket vätska i kroppen? En del ja :-P

Fick du några bristningar? Små nästan osynliga :-)

Fick du en hormonrand? Japp ^^
Var du extra känslig? haha, VÄLDIGT!

 

Kissade du ofta? Var nog mer på toa än någon annanstans haha :-)
Hade du några gravidcravings? VITLÖK!

Hur mycket gick du upp i vikt? 15 Kg :)

När kände du dom första sparkarna? V.18
När kände pappan dom första sparkarna? -

Sparkade han mycket ? - Haha, att jag inte fick invärtes blödningar är ju ett under!! ;-)


Fick ni en pojke eller flicka? En pojke! :)

Vad trodde du att det var? Tjej... fram till 2 månader innan förlossningen, då vart jag osäker haha :-)

Vad trodde pappan att det var? -

Vad funderade ni på för namn? Minna om det blev en tjej, och Mio om det blev en kille :-)

Vad fick bebisen för namn? Melker <3

Hur många ultraljud gjorde ni? 3 :-)

När var bebisen beräknad? 12e Maj :)

När födde du? 16e Maj :)

Vart födde du? Linköpings US

Vilka var med på förlossningen? Min mamma :)

Var du nervös inför förlossningen? Nope :)

Vad använde du för smärtlindring? Epidural och lustgas

Hur lång tid tog det? 16½ timme från sista besöket ;)

Hur lång tid tog krystskedet? 2 timmar

Hur födde du? vaginalt

 

Melker V.12

 

 

Melker V.25 <3

 

 

Magen V.36, ooh. sen blev det värre ;-)

 

Smickrande bild från förlossningen :-P

Första gången jag fick möta min skatt <3
Några minuter gammal <3
Melker 5 månader <3
Melker 7.5 månader <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback