Navigation


RSS: inlägg



4/2-12 Sjukan.

2012-02-04 @ 12:16:49, Allmänt, , Kommentarer (0)

Har haft ett par helvetesdagar, med sjukan och hemmaliggande.
Men som vanligt kunde de inte hitta något fel på mig.
Kunde knappt andas, gjorde SJUKT jävla ont om jag drog "långa" andetag... om man nu kan kalla de långa.
Men lärde mig att ta korta, dock tyckte några att jag skulle uppsöka vård ändå.
Så ringde 1177 och pratade med dom, förklarade mina symptom, samt om min homozygota APC-resistens.
Varpå de talade om för mig att åka till akuten direkt.
Det var mitt i natten, Melker sov och jag ville inte åka, men var ju rädd för att något skulle vara fel.
Så älskade syster kom över som en räddande ängel.
Kom in till sjukan, de tog blodprover, EKG och blodtryck.
Blodproverna var okej, så ingen infektion.
Och eftersom mina ben inte var svullna så var det ju ingen propp..
Känner igen det där, för så sa de till min mamma med, i ca 6 månader, innan de upptäckte att ojdå, du har visst en djup ventrombos...
Jävla sjukvård, deras misstag hade kunnat göra mig moderlös.
Och då vet jag inte vad jag hade tagit mig till!
Blir galen på dom, kan inte lita på dom, men ändå söker man vård.
Jaa.. inte lätt..  -.-
Kroppen värker hela tiden, men idag är en av de bättre dagarna.
Men de bra dagarna kommer alltför sällan.
Det är de stunderna det inte är lätt att vara ensamstående.
Då jag knappt kan lyfta Melker eller knappt en kaffekopp.
Det är då jag önskar att jag inte var "själv".
Men, det går väl över, det är ju inget fel på mig...
Så det är säkert bara inbillning... :-) -.-
Är det någon mer än jag som har haft problem med sjukvården?!
Känns som det drabbar var och varannan person...
Får se vad de säger på Neurologen...
De ändrade min tid till den 17:e istället för den 10:e.
Det jag tycker är konstigt är att när jag var inne på sjukan för ca1½ månad sedan så var en neurolog och kolla på mig.
Och hittade inget fel..?
Jaja.. det skadar väl inte med fler besök...
~*~*~*~*~
Ikväll ska jag iväg några timmar, Helena ska vara här med Melker.
Vad jag ska göra är än sålänge hemligt, men kanske avslöjar när jag kommer hem eller imorgon :-)
Ska ha en riktigt rolig kväll och komma hem alldeles för sent ;-)
Haha.. :-)
Både Melker och jag har haft en jobbig vecka, och kan båda två behöva lite ledigt <3
Det tråkiga är ju att inte Tom ska vara med :-O
Hoppas det går bra för min älskling på matchen :-*
Önskar er alla en riktigt trevlig kväll!
Puss och kram Erika och Melker



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback