Navigation


RSS: inlägg



Nyårsafton och lite tankar

2012-12-31 @ 15:30:33, Allmänt, , Kommentarer (1)

Ja idag är det nyårsafton, igen!
Känns som det nyss blev 2012.. Och så ska det bli nytt år.. Jag som nyss vant mig vid detta årtalet..;-)

Kvällen firar vi med min syster, kusin och hennes kompis:-)
Vann ju en ny bingolott förra gången så att spela bingolotto ikväll är självklart för mig;-)

Äta lite god mat; potatisklyftor,fläskfilé och béarnaisesås :-) och till efterrätt får vi päronhalvor med After eight på som vi värmt i ugnen :')


Och så till mina tankar..

Jag har absolut INGET emot unga föräldrar, är ju själv en! Men när 15-16 åringar PLANERAR barn, då blir jag ledsen.. Speciellt de som gör det för att få pengar??! Alltså vet de vad barn kostar? Gissar på ett nej på den frågan..

Kläder, vagn, säng, blöjor, tvättlappar, krämer, babyolja... Listan kan göras låång! Att man väljer att skaffa barn så ung, det är något jag aldrig kommer förstå.

Barn är den vackraste gåvan en människa kan få. Men snälla, man kan vänta.. Det är inte bara att skaffa ett barn och tro att allt blir frid och fröjd.
Det är så mycket mer än bara gulligull och söta leenden.
Vakna nätter, trotsåldrar, dagar som man nästan har lust att slita håret av sig! Man klarar av det, det gör man, oftast. Om man har viljan till det!

Lever man på socialen, vilket jag förmodar att man gör om man är 15-16 år, då får man vrida och vända på varje krona. Tro mig, jag har själv gjort det. De första 10 månaderna i melkers liv så var jag ensam med honom.

Vissa månader var det jättetufft med ekonomin, man var tvungen att verkligen tänka till... Och för den som aldrig har haft ett eget hushåll upptäcker man plötsligt alla kostnader man aldrig tänkt på innan. Sådant man tagit för givet att det alltid finns hemma.

Så innan ni väljer att skaffa barn, livets gåva, tänk till. Sätt er ner och kolla igenom ALLT! Alla kostnader, vad som behövs hemma. Ni har säkert föräldrar eller någon annan vuxen som kan hjälpa er att kolla upp det med.

Det var väl det, finns så mycket mer att skriva men det hinner jag inte, barnen och hushållet kallar!

Många kramar och en härlig nyårsafton önskar jag er!



Kommentarer
Postat av: Mia

Åh vad jag håller med dig!
Socialen är inget man vill gå på, gjorde det själv ett tag.. SÅ glad att jag har ett jobb nu så Ante kan få vad han behöver utan att det ska vridas och vändas hit och dit.. Det underlättar en hel del och det känns mycket bättre att köpa saker när man vet att man själv har arbetat för att få pengarna...

2013-01-09 @ 17:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback